הבית הלבן

חדר שינה קטן ואלגנטי. עיצוב : מריאנה הום סטיילינג
תחושת ניקיון וטוהר מאז ומעולם נקשרה לצבע לבן, מעבר לכך רוב חובבי הסגנון המינימליסטי והאוורירי חולמים על לבן כגוון המרכזי בחלל. אך הצבע הטהור הזה מכניס גם תחושות בעייתיות לחלל ולכן הפיכת חלל לבן למציאות יומיומית אינו פשוט, אך אפשרי... הכיצד?

תחושת ניקיון וטוהר מאז ומעולם נקשרה לצבע לבן, מעבר לכך רוב חובבי הסגנון המינימליסטי והאוורירי חולמים על לבן כגוון המרכזי בחלל.
אך הצבע הטהור הזה מכניס גם תחושות בעייתיות לחלל:

  • קור וניכור
  • ריקנות
  • חוסר עניין ושטחיות
  • חוסר נגישות

ולכן הפיכת חלל לבן למציאות יומיומית אינו פשוט, אך אפשרי … הכיצד?

מינון

ראשית, גם אם חלומכם הרטוב הוא לבן נטו אין פירושו צביעת כל הקירות באקסטרה לבן בלבד, אלא שימוש במספר גוונים מפלטת הלבנים בהתאם לטעם האישי.
לדוגמא, ניתן לבחור לצבוע קיר אחד בלבן צח המעניק תחושת אוורור ובקירות האחרים לצבוע בלבן-אפור להענקת שיק אלגנטי לחלל, או להיפך, קיר אחד באפור כהה ושאר הקירות בלבן טהור.

איזון

גם הלבן החגיגי ביותר זקוק לאיזון עדין בנגיעות צבע בריהוט או אקססוריז מוסיפות מימד וחיים. לדוגמא, שימוש בפריטי ריהוט מחוספסים ובהירים, בעלי גימור גס, על רקע לבן חגיגי יצרו סגנון כפרי עם אלמנט של תחכום. ולהיפך, אל תפריזו בעומס אלמנטים צבעונים על מנת שלא לאבד את ההשפעה הדומיננטית של הלבן. היות והצבע הלבן מחזיר אור רצוי לבחור תאורה חמימה לשם תוספת הידור ויוקרה.

לבן על לבן כדי לקבל מראה עשיר ועמוק מומלץ להיעזר במגוון ושילוב חומרים כגון טקסטיל רב שכבתי עם טקסטורות שונות, לדוגמא – הניחו על הספה כריות נוי מבדים שונים : כותנה/ בד וופל / קטיפה ולצדן כרבולית מקופלת בצדי הספה התמהיל יצור מראה לבוש ומהודר . גם פרקט לבן יהפוך חלל למעניין, כיוון שאת חום העץ מרגישים מבעד לחומר…

נגיעות

לאלה שמאוד מעריכים את הלבן אבל ממש חוששים מאווירת מעבדה ניתן בכל זאת לשלב לתוך סקאלת הלבנים : שנהב, אפרפר, אוף-וויט או לבן או טבעיים אחרים כמו צבעי גוף, קאמל ומוקה.

# שימו לב
לפני הקפיצה למים בדקו שהחלום הלבן אכן מתאים לאורח החיים והמציאות היומיומית שלכם, לבן הוא צבע מחייב! במקביל לתחזוקה רציפה גם משמעת ילדים היא הכרחית, על מנת שהלבן ימשיך לשלוט בחלל ולא יהפוך למראה עכור.

Scroll to Top

איך תרצי שנדבר?